SKIPSINDUSTRI: Et ankerhåndteringsfartøy kan redusere bruk av drivstoff med minst 15 prosent med bedre styring av elektromotorene. Det forutsetter at fartøyet har framdrift med både dieselmekanisk og dieselelektrisk propelldrift, det vil si hybridløsning. Wartsila hevder de kan oppnå såpass mye reduksjon i forbruket ved å regulere turtallet på elektromotorene slik at propellen kjøres mer effektivt og optimalt. Systemet består av nyutviklete frekvensomformere (Wärtsilä Power Drives), som kobles til nye elektromotorer. De nye frekvensomformerne kobles opp mot det eksisterende fjernstyringssystemet til propellene, samt skipets system for dynamisk posisjonering, skriver Wärtsilä i en pressemelding. Systemet er først og fremst testet i forhold til Ankerhåndteringsskip. TS
NETTARKIV
NOTIS Kutter drivstoffbruk
Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.