NETTARKIV

NOTIS Satser på IT i krisetider

Espen Zachariassen
11. aug. 2009 - 12:33

IT-verktøy for håndtering av kundeforhold gir en oppsving for en rekke leverandører. Det viser en oversikt fra analyseselskapet Gartner.

Customer relationship management (CRM) er systemer som bedrifter etterspør selv i trange tider. Markedet økte med 12 prosent på verdensbasis i fjor, og dette var femte året på rad med tosifret vekstprosent, skriver Computerworld.

Vinneren er Microsoft, som kunne notere seg 75 prosent høyere inntekter i 2008 i forhold til året før.

Kristetidene medvirker til økt etterspørsel, ifølge Gartner. Det fører til at bedriftene ønsker å investere i teknologi som forbedrer produktiviteten og gir bedre synlighet og innsikt i salg, markedsføring og kundens atferd.

EZ

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.