IT-verktøy for håndtering av kundeforhold gir en oppsving for en rekke leverandører. Det viser en oversikt fra analyseselskapet Gartner.
Customer relationship management (CRM) er systemer som bedrifter etterspør selv i trange tider. Markedet økte med 12 prosent på verdensbasis i fjor, og dette var femte året på rad med tosifret vekstprosent, skriver Computerworld.
Vinneren er Microsoft, som kunne notere seg 75 prosent høyere inntekter i 2008 i forhold til året før.
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nye PC-er visker ut forskjellene mellom fysiske og virtuelle møter
Kristetidene medvirker til økt etterspørsel, ifølge Gartner. Det fører til at bedriftene ønsker å investere i teknologi som forbedrer produktiviteten og gir bedre synlighet og innsikt i salg, markedsføring og kundens atferd.
EZ