Østlandske Vei og Betong fra Oslo ligger ikke stort mer enn to prosent høyere enn Implenia med et anbud på 14,435 mill.
Nr. tre er Isachsen Entreprenør fra Nedre Eiker, som vil ha 15,821 mill. for jobben.
Flere anbydere er det ikke. Byggeleder Jonny Ingjer i Statens vegvesen er overrasket over den lave deltagelsen. For vel et år siden kom det inn 9 anbud på en tilsvarende jobb langs Mosseveien to kilometer nærmere sentrum.
Implenia lå lavest den gangen også, og fikk senere kontrakten. Arbeidet ble nylig avsluttet. De to oppdragene er svært like. Arbeidet består i å snevre inn vegskulderen på østsiden av vegen og flytte kjørebanen mot øst. Dermed blir det plass til å utvide gang/sykkelvegen til tre meters bredde. Den blir skilt fra kjørebanen med et Monoline-rekkverk.
Mosseveien er også kjent som E 18. Strekningen som skal få bredere gang/sykkelveg denne gangen går mellom Ljabruveien og Fiskvollbukta. Jobben skal være fullført i september.