Strekningen går mellom Vinstra i Nord-Fron og Sjoa i Sel kommune. Den nye E6 skal gå helt utenom den gamle. 3,6 km går i tunnel gjennom Teigkampen. Tunnelprofilet blir T10,5.
Åtte betongbruer og fem trebruer inngår i oppdraget. Den lengste blir en 270 meter lang skråstagbru over Lågen ved Kvam.
Foruten arbeidet på E6 skal det anlegges 12 km lokalveger og to km gang/sykkelveg.


Masseflyttingen blir betydelig. 1,2 millioner kbm jord og 640 000 kbm fjell skal flyttes. Det skal legges 50 000 tonn asfalt, og det skal settes opp 21,5 km rekkverk og 8 km viltgjerder.
I tunnelen skal det settes opp 55 000 kvm betongelementer. Over dem blir det et hvelv av sprøytebetong som vil dekke 64 000 kvm.
Elektroarbeidet settes ut på egen entreprise, men forberedende arbeid inngår i hovedjobben. Den som får kontrakten, skal blant annet monterer 180 lysmaster.
Hvis alt går etter planen, blir vegen åpnet i høsten 2016. Da blir det helt ny E6 på de 34 kilometrene mellom Frya og Sjoa. I april i år fikk AF Gruppen i oppdrag å anlegge 18 km ny E6 mellom Frya og Vinstra. Kontraktsummen er 1,47 milliarder kroner.