DATATELE

Ny reklameteknologi med Mr Bean

SNAP HAPPY: Mr Beans siste film brukes til å introdusere alternativ identifiseringsteknikk til strekkoder.
SNAP HAPPY: Mr Beans siste film brukes til å introdusere alternativ identifiseringsteknikk til strekkoder.
Jannicke Nilsen
3. apr. 2007 - 13:27

Mr Bean er kjent for å vise interesse for tekniske dupeditter som han anvender på en måte produsentene knapt kunne forestille seg.

Nå brukes hans seneste film til å introdusere ny mobilteknikk. Enhver som ser en filmplakat eller reklame for filmen ute, tar bilde av dette og sender det til Mr Beans telefonnummer, får laste ned gratis ringetoner, bilder og videoklipp fra filmen.

Ny indentifiseringsteknologi

En server sjekker via billedgjenkjenning at fotoet er autentisk, samtidig som den registrerer hvilken telefonmodell bildet er sendt fra. Dermed returneres bildene og ringetonene i riktig format, forteller svenske Ny Teknik.

Den nye markedsføringsteknologien heter Snap Happy og er utviklet av britiske Magnet Harlequin.

Målet er å introdusere et alternativ til andre identifiseringsteknikker som strekkoder. En del slike løsninger krever nemlig at et lite specialprogram installeres i mobilen først. Men Snap Happy fungerer i alle kameraer som kan sende mms.

Selskapet tester nå ut den nye tjenesten sammen med GPS-mobiler.

Samtidig får annonsørene vite hvilke typer annonser som fungerer best og hvilke geografiske steder som egner seg best for diverse kampanjer.

Prøv selv

1. Hent filmplakaten her: http://www.magharl.co.uk/uploads/images/mrbeangoesmobile.jpg

2. Åpne bildet og ta bilde med mobiltelefonen

3. Send bildet som mms til +44 7786 200547

4. Etter dette skal et tilbud om å lade ringetoner, bilder og videoklipp komme til mobilen.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.