SUV-en leveres nå med fire ulike motoralternativ. Ny på det norske markedet er en motor nesten ingen vil ha, en 3,6 liters V6 bensinaffære som yter 280 hk/180 kW og har et dreiemoment på 360 Nm. Forbruket nevner de ikke.
De øvrige kraftenhetene er tre moderne dieselmotorer, sikkert et bedre alternativ både driftsøkonomisk og utslippsmessig. Samtlige leveres med 6-trinns Tiptronic girkasse.
Prisene på de tre dieselutgavene er kuttet med 80.000–90.000 kroner.
Modellene koster fra 0,6 millioner kroner og oppover. Børstraktor er dyrt. Selv for de mest vellykkede meglerne, men den er jo god å ha til/fra kontoret på Aker Brygge og palasset i Asker, Bærum eller Holmenkollen.
Touareg var en av de bilene journalistene kjørte seg mest fast med, under en fellestest på en av Forsvarets øvingsbaner for to år siden. Bare for å nevne det.
Men børstraktorer kjøres da ikke i skogen? Særlig ikke på øvingsbaner beregnet på stridsvogner. Det rare var at utgamle Landrover Defender karret seg rundt banen uten store problemer. Men som børstraktor er sikkert ganske uaktuell.