Selskapet kjøper femten fly og flåten vil med andre ord trenge ca 6 000 ansatte til sammen til alle støttefunksjoner i tillegg til besetning.
De 24 pilotene som flyene trenger til drift og standby skal rekrutteres fra et utvalg kapteiner med lang fartstid.
I hvert fly er det dessuten 21 i kabinbetjeningen. Flyene etterses av selskapet Lufthansa Technik AG ved en rekke flyplasser, og forsyninger av mat, drikk og annet utførtes av Lufthansa eget cateringselskap LGS.
Ikke ferdig utviklet
Prototyp nummer 1 flyr stadig vekk sine prøveturer fra flyplassen Blagnac like utenfor Toulouse i sørvestre Frankrike. Det gjenstår en del utviklingsarbeid ikke minst på elektronikken, før flyet settes i full serieproduksjon.
Hvert fly kan ta inntil 800 passasjerer, men normalen ser ut til å bli 580, i tre klasser over to fulle dekk.
Airbus har til nå faste bestillinger på 150 fly. A380 hevdes å bli historiens aller rimeligste fly å drive pr. passasjer/kilometer.