Samlet lengde på de to strekningene er ikke mer enn 730 meter, men jobben er ikke liten. Den nåværende vegen er så dårlig at det må gjøres store inngrep for å gi den en skikkelig standard. Deler av de nye vegstrekningene vil gå helt utenom nåværende trasé.
De fleste feil og mangler en veg kan ha finnes på fylkesveg 6922. Den er svingete og smal, og bredden er helt nede i 3,1 meter noen steder. Den mangler fast dekke, bratte fjellskjæringer står helt i vegkanten, vegetasjon tar sikt, og flere steder mangler det rekkverk.
Fylkesveg 6922 er et nytt navn. Før de to fylkene i Trøndelag fusjonerte ved årsskiftet het den fylkesveg 193. Den går mellom Verrabotn i Verran kommune og Meltingen i Inderøy. Avstanden mellom ytterpunktene er 13 km.
Utbedring av fylkesveg 6922 er et av 11 delprosjekter i Fosenvegene. Arbeidet er delt i flere entrepriser. En knapt 6 km lang strekning mellom Sørvågen og Prestvågelva var den dårligste strekningen på fylkesvgen før arbeidet kom i gang. Nå er det meste unnagjort, bare de 730 metrene gjenstår. Hvis alt går som det skal, får også disse akseptabel standard i oktober.
Den eneste konstruksjonen på den nye vegen er plasstøpt kulvert med en lysåpning på 4,5 x 3,8 meter. Den skal føre Sørvågelva under vegen. Nå går elva gjennom en stålkulvert som er i så dårlig forfatning at det er lagt en midlertidig bru over den.
De totale omkostningene for oppgradering av hele fylkesveg 6922 er beregnet til 80 millioner kroner. Prosjekteringen er utført av Statens vegvesen i egenregi.