Gantics Tommy Jørgensen tror at Gantic Tunnellift vil bli en lift mange ønsker å ha i parken sin.
– Med Bi-Fuel-versjonen som kommer i juli i år, vil det åpne seg et enda større marked. Jeg er overbevist om at Gantic Tunnellift vil bli godt likt blant brukere over hele verden, sier han.
Noen av egenskapene det er lagt stor vekt på ved utviklingen av denne spesialliften, er foruten kvalitet og sikkerhet, selvnivellerende understell, stor svingbar plattform med 600 kilo kapasitet, høy kjørehastighet i sammenpakket posisjon for rask forflytting over store avstander, selvlastende kabeltrommelholder, ekstra luftfilter for beskyttelse av motor, kraftig oljekjøler, innebygget 3,5 kW strøm aggregat og kraftige drivmotorer fra Rexroth.
Bi-Fuelversjon kommer også
Det er det spanske selskapet Mecaplus som står for selve produksjonen av liftene. Der regner man med at lift nummer to skal være klar for levering før ferien.
Under lanseringen på Gantic sitt hovedkontor på Ågotnes utenfor Bergen rett før påske, var det også stor interesse for versjonen med Bi-Fuel, som kan brukes både på batteri og diesel, noe som er en fordel om man skulle gå tom for strøm på batteriet.
Stor interesse hos kundene
– Dette øyeblikket har jeg virkelig ventet på. Jeg har ikke sett et mer innovativt å spennende produkt i liftmarkedet med mine snart 30 år i lift bransjen, sier David Lindberg i Gantic.
David Lindberg sier videre at det har vært stor interesse hos kundene våre for denne nyheten, både blant utleiere og sluttbrukere som tok turen innom i løpet av dagen.
Tidligere tunnellifter har i stor grad har vært spesialtilpassede sakselifter, men med denne liften har Gantic og Mecaplus utviklet og bygget en tunnellift fra grunnen av. Med tanke på både utbygging, drift og vedlikehold av tunneler.
Equinor med storsatsing på utvinning av litium