SAMFERDSEL

Økning i antall klager til Vy

Vy betalte i årets åtte første måneder ut 6,8 millioner kroner i kompensasjon til kunder for forsinkede og innstilte tog. Det er 1 million mer enn i hele fjor.

I løpet av årets åtte første måneder betalte Vy ut 6,8 millioner kroner til kunder som ville ha økonomisk kompensasjon for forsinkede og innstilte tog.
I løpet av årets åtte første måneder betalte Vy ut 6,8 millioner kroner til kunder som ville ha økonomisk kompensasjon for forsinkede og innstilte tog. Foto: Berit Roald/NTB
19. okt. 2024 - 07:38

Togselskapet ligger an til en økning i antall henvendelser på 31 prosent sammenlignet med 2023. Det kan tilsi nærmere 118.000 henvendelser før årets slutt, mot i underkant av 90.000 i fjor, skriver Dagsavisen.

Fra januar til og med august betalte Vy ut 6,8 millioner kroner til kunder som ville ha økonomisk kompensasjon for forsinkede og innstilte tog. Det er én million kroner mer en selskapet betalte ut i hele fjor, skriver avisen. Også P4 har meldt om saken.

Også Go-Ahead Nordic, som trafikkerer Sørlandsbanen og Arendalsbanen, har hatt en økning i antall refusjonssaker.

Så langt i år har det vært en økning i antallet refusjonssaker på 8,7 prosent når det gjelder forsinkelser, og på 5,5 prosent for saker om innstilte tog. Det opplyser Entur, som Go-Ahead henviste til da Dagsavisen stilte spørsmål om dette.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.