Verstingmotoren er en 3,2 liters bensin-V6 på 227hk/162 kW.
Med miljøvridning for å beregne engangsavgifter, blir den antakelig ikke så veldig etterspurt i Norge.
Disel med filter
Den som kanskje blir mest solgt her i landet blir nok - avhengig av i hvilken grad CO 2- og andre miljøavgifter tar kvelertak på den - blir vel GMs europeiske dieseltoliter på 110 kW/150 hk.
Konseptet Antara GTC crossover vakte oppmerksomhet på bilmessen i Frankfurt i 2005. Nå kommer produksjonsmodellen. Dieslene har vedlikeholdsfritt partikkelfilter.
Beste fra flere verdener
Bilens aktive firehjulssystem hevdes å kombinere fordelene med forhjulsdrift og permanent firehjulsdrift, slik som retningsstabilitet ved akselerasjon.
Elektronisk kontrollert elektrohydraulisk differensial skal sikre god fordeling av dreiemomentet mellom for- og bakaksel i alle situasjoner.
Aktiv sikkerhet
ABS- og ESP-systemene burde gi god kontroll over bilen slik at den aktive sikkerheten blir betryggende.
Prisene er ikke oppgitt men det er vel sannsynlig at den rimeligste havner et godt stykke over 300 tusen kroner.