Selskapet blir beskrevet som den lille norske dvergen som skal ta opp kampen med de store gigantene som Microsoft, AOL og Openwave om nettlesermarkedet for små Internett-terminaler og mobiltelefoner.
Artikkelen, som er skrevet av Stephen Baker, er positiv til tross for at selskapet i 2000 hadde et underskudd på én millioner dollar av en omsetning på 3 millioner dollar.
Baker viser til selskapets stadig økende kundemasse. Blant annet vil Operas nettleser være å finne i Sonys nye eVilla, som er konstruert utelukkende for Internett-surfing og e-post lesing. Og i løpet av neste år vil Operas programvare også være å finne i Ericsson og Nokia web-telefoner. (fh)
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nye PC-er visker ut forskjellene mellom fysiske og virtuelle møter
BUSINESS WEEK