– Vi er sterkt bekymret for kollektivtransportens fremtid. Denne modellen er ikke bærekraftig for en ny vinter, sier bystyrerepresentant Mari Rise Knutsen i en pressemelding.
Bussene i hovedstaden hadde alvorlige problemer i flere perioder da det var som kaldest og snødde som mest i vinter. Kaoset innebar omfattende innstillinger, busshavarier og forsinkelser.
På det verste var busstrafikken nesten lammet i hovedstadsområdet.
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1338,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848265/hp_day2_ernesto_beach_robert_0342_shot_124%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1338,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848265/hp_day2_ernesto_beach_robert_0342_shot_124%2520(1).jpg)
Med AI tar PC-en rollen som virtuell produsent i videomøtet
– For oss er det viktigst å høre fra fagfolkene – de tillitsvalgte, både tidligere og nåværende direktør for Unibuss og konsernsjef i Sporveien, sier Knutsen.
Hun har ikke tillit til de forklaringene Ruter har gitt om årsakene til kaoset og «vil ha rede på om det er andre måter å organisere kollektivtransporten».