ARKIVNYHETER

Overlegen ledelse til E Opedal & Sønner

Strekningen som skal utbedres går mellom Nautaflåt og Bugjelet, som ligger omtrent midtveis mellom Bu og Brimnes. Mye rart skal skje hvis ikke kontrakten går til E Opedal & Sønner. Ill.: Statens vegvesen
Strekningen som skal utbedres går mellom Nautaflåt og Bugjelet, som ligger omtrent midtveis mellom Bu og Brimnes. Mye rart skal skje hvis ikke kontrakten går til E Opedal & Sønner. Ill.: Statens vegvesen
12. okt. 2011 - 18:34

Det nest laveste anbudet ble gitt av Mesta. Det er på 38,945 mill. AF Gruppen er nr. tre med 42,880 mill. Byggekompaniet fra Husnes i Kvinnherad og Markhus Maskin fra Skånevik i Etne deltok også i konkurransen, men er sjanseløse med anbud på henholdsvis 53,632 mill. og 56,633 mill.

Strekningen som skal utbedres går mellom Nautaflåt og Bugjelet i Eidfjord kommune i Hordaland. Den er ikke mer enn rundt 900 meter lang. Bakgrunnen for de høye anbudene er en dyp skjæring. Vegvesenet planla opprinnelig å sprenge en 410 meter lang tunnel, men valgte i stedet en skjæring med en høyde på opptil 20 meter.

Oppdraget er andre byggetrinn på rassikringsprosjektet Bu-Brimnes. Første byggetrinn ble fullført i fjor sommer. Tredje byggetrinn sendes ut på anbud mot slutten av året. Avstanden mellom ytterpunktene i prosjektet er 4 100 meter.

Vedståelsesfristen for det aktuelle oppdraget går ut 23. november, men Vegvesenet tar sikte på en avgjørelse lenge før den tiden. Går alt som planlagt, blir det anleggstart 9. november. Nøyaktig et år senere skal jobben være fullført.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.