Dermed er planarbeidet ferdig også for den siste delen av dette veiprosjektet.
Det skjer etter vedtak i utvalget drift og forvaltning i Lindesnes kommune 10. mars. Høringsfristen er 25. april 2020, melder Nye Veier i en pressemelding.
– Dette er en merkedag for prosjektet. Det er jobbet målrettet med høy intensitet for å lande planen. Vi er kommet frem til løsninger i samarbeid med mange aktører, som utbyggerne av Sandnesheia, kommunen og andre interessenter. Det er lagt vekt på løsninger som bedrer trafikksituasjonen ved Ime skole. I planarbeidet har det også vært tett dialog med utbyggerne Marnarkrysset AS, slik at deres veiløsninger ses i sammenheng med våre. Til sammen løser det også trafikkutfordringene for Ime II, sier prosjektleder Håkon Lohne.
Planarbeidet for prosjektet E39 Mandal øst – Mandal by er delt i to detaljreguleringer:
Del 1 omfatter E39 fra Døle bru til Mandalskrysset, samt tilførselsveien mellom Mandalskrysset og Greipsland/Lindland.
Mens del 2 er detaljreguleringen for tilførselsveien Greipsland – Ime, som nå er lagt ut til offentlig ettersyn og på høring.
Anleggsarbeid i regi av totalentreprenør Hæhre har pågått på prosjektet siden oktober i fjor. Målet er å sette trafikk på veistrekningen fra Ime til Døle bru i desember 2021.
Resultatfall for Petoro grunnet lavere gasspriser