Den eneste konkurrenten er Ruukki som også ligger langt under overslaget med et anbud på 46,520 millioner.
Det laveste anbudet er så lavt at man kunne frykte regnefeil, men byggeleder Leif Arne Hafstad kan berolige. - En rask gjennomgang av anbudsmaterialet tyder på at det ikke er begått noen feil av betydning, sier han.
Nidarosbrua er en 133 meter lang klaffebru med et 16 meter langt klaffespenn. I fjor ble byggingen av brua utlyst ut som én entreprise. Da fikk Vegvesenet inn et eneste anbud, og det lå himmelhøyt over kostnadsoverslaget. Konkurransen ble avlyst og brubyggingen ble delt i fire entrepriser. Alt tyder på et det blir en knallsuksess. Tidligere i måneden var det anbudsåpning på pælingen. Da lå den laveste prisen 10 % lavere enn overslaget.
Anbudene for betongarbeidet skulle vært åpnet samtidig med stålanbudene, men etter anmodning fra en av entreprenørene valgte Vegvesenet å utsette fristen til 21. januar.