Tilbyderne på vedlikehold og utbedring av riksveger i Innlandet 2022-24
Område 1 – Nord i tidligere Akershus, sør og midt i tidligere Oppland, og tidligere Buskerud nord for Hønefoss
Tilbyders navn |
Tilbudssum, eks. mva |
Anlegg Øst Entreprenør AS | 69.522.192 kr |
Dokka Entreprenør AS | 70.951.964 kr |
Gjøvik Graveservice AS | 88.673.011 kr |
Isachsen Anlegg AS | 88.388.444 kr |
JR Anlegg AS | 83.025.199 kr |
Mesta as | 77.344.764 kr |
Område 2 – Sør og midt i tidligere Hedmark
Tilbyders navn |
Tilbudssum, eks. mva |
Billerud Entreprenør AS | 91.090.050 kr |
Dokka Entreprenør AS | 70.719.965 kr |
Gjermundshaug Anlegg AS | 59.136.532 kr |
John Galten AS | 50.646.631 kr |
JR Anlegg AS | 75.363.127 kr |
Lia Maskin & Transport AS | 65.364.400 kr |
Mesta as | 81.021.811 kr |
Område 3 – Nord i tidligere Hedmark og Oppland
Tilbyders navn |
Tilbud, eks. mva |
Dokka Entreprenør AS | 72.123.566 kr |
Gjermundshaug Anlegg AS | 59.136.532 kr |
JR Anlegg AS | 84.667.295 kr |
Mesta as | 85.254.604 kr |
Ramlos AS | 56.058.879 kr |
Stian Brenden Maskinservice AS | 59.816.037 kr |
Tronfjell Maskin as | 52.283.195 kr |
– Vi har utlyst rammeavtaler for vedlikehold og utbedring av riksveger i tre områder i Innlandet, og er veldig fornøyd med at vi har fått inn så mange tilbud, sier seksjonssjef Gunnar Eiterjord i en pressemelding fra Statens vegvesen.
Flere av tilbyderne har levert inn tilbud på flere av rammeavtalene.
Godt vedlikehold sparer samfunnet for store kostnader
– En av Statens vegvesens viktigste oppgaver er å ta vare på de vegene vi har. Ved å vedlikeholde og utbedre dem til rett tid, sparer vi samfunnet for milliardkostnader i forhold til å måtte bygge nytt, sier Gunnar Eiterjord.
I rammeavtalene som Statens vegvesen har lyst ut, inngår blant annet utbedringer på de mest sentrale riksvegene i Innlandet som riksveg 3, riksveg 4, riksveg 15 og E6.
Kontraktsignering i februar
Tildelingskriteriene er en kombinasjon av laveste pris og reduserte klimagassutslipp.
Statens vegvesen skal nå kontrollere tilbudene og dokumentasjonen som tilbyderne har levert.
– Vi regner med å ha avgjort hvem som er vinner av hver av de tre rammeavtalene i løpet av feburar og at kontraktene kan signeres da, sier Gunnar Eiterjord i Statens vegvesen.