Ytterligere to entreprenører deltok i konkurransen. Søbstad fra Trondheim og det danske firmaet E. Pihl & Søn har gitt anbud på henholdsvis 137,997 og 171,062 millioner kroner.
Mange flere ba om konkurransegrunnlaget, men blant disse var det flere leverandører og andre firmaer som bare kunne deltatt som underentreprenører. Av mulige hovedentreprenører var det rundt 10 som fikk grunnlaget.
Prosjektleder Lars Bjørgård i Region Midt er overrasket over hvor liten deltagelsen var. Han tror det kan ha sammenheng med at oppdraget er lyst ut som totalentreprise. Det betyr ikke at den som får kontrakten får frie tøyler. Mange kort er lagt, Tangtunnelen er en 350 meter lang fire-felts betongtunnel med vanntette trau i hver ende. Trauenefår en samlet lengde på 145 meter. Dette kan ikke forandres på. Prosjekteringen gjelder først og fremst selve betongkonstruksjonen og omfanget av spunt.
Oppdraget omfatter også elektroarbeider, vann- og avløpsystem og etterfylling av konstruksjoner, men dette skal ikke prosjekteres.
Vegvesenet tar sikte på anleggstart tidlig på nyåret. Jobben skal være gjor tinnen 1. september 2011. I løpet av samme høst skal E 6 være feridg utvidet til fire felt mellom Værnes og Havnekrysset i Stjørdal.