I internasjonal målestokk utgjør avtalen en av de største enkeltleveranser av slike skjermer noensinne, hevder Sony i en pressemelding.
Rikstoto ruller nå ut skjermløsninger til alle sine 1.300 spillekommisjonærer over hele landet, i et ambisiøst prosjekt kalt Digital Markedsplass.
32 tommers LCD-skjerm
Rikstoto har valgt Sony som leverandør av 32 tommers LCD-skjermer som inngår i løsningen som nå installeres hos hver enkelt spillekommisjonær.
Skjermen er bæreren av Rikstotos satsing på en egen reklamekanal for direkte markedsføring av spillprodukter ute hos kommisjonærene.
Nei til papir!
Kanalen vil vise spillinformasjon, spillreklame, generell reklame, samt nyheter fra eksterne kilder. Innenfor samme løsning vil interaktive spillprogrammer kjøres på mindre, trykkfølsomme skjermer.
Løsningen vil drastisk redusere Rikstotos behov for å trykke og distribuere informasjon på papir, samtidig som informasjon til kommisjonærenes kunder er kontinuerlig oppdatert og aktuell.