Hele den italienske byen lå innhyllet i støv og røyk, etter at det fredag ble gjennomført en kontrollert sprengning av de to av tårnene som sto igjen etter brua som kollapset 14 august i fjor.
Snart ett år er gått etter at en av de mest dramatiske bruulykkene i europeisk historie inntraff på brua Ponte Morandi som krysser over et elveleie i den italienske havnebyen Genova.
Den 200 meter lange brua kollapset pluselig, og 20 kjøretøy falt ned i dalbunnen under. Ulykken krevde 43 menneskeliv.
Årsaken til kollapsen var manglende vedlikehold av brua over en lang periode.
Rivningsarbeidene begynte allerede i januar, og har pågått frem til nå.
Sprengningen i dag var av de siste to tårnene med brubane og tilhørende skråstag, som alt sammen var bygget i betong.
- Ulykken: Dødstallene stiger etter brukollaps
Måtte evakuere 3.400 mennesker
Myndighetene hadde på forhånd iverksatt tiltak for å hindre at giftige støvpartikler spredde seg som følge av sprengningen, og om lag 3.400 mennesker som bor i nærheten, var evakuert.
Det var fredag ingen motorveitrafikk gjennom byen, som ligger ved Middelhavet nordvest i Italia. Lastebiltrafikken var stanset, og det var innført restriksjoner for både fotgjengere, bilister og togtrafikk.
Morandi-brua lå på en av de viktigste veistrekningene nordvest i Italia. Tidligere i uka begynte byggingen av ei ny bru. Den skal etter planen stå ferdig i 2020.
Den 50 år gamle Morandi-brua kollapset under et kraftig uvær med regn og vind, mens det pågikk vedlikeholdsarbeider på brua. Eksperter hadde på forhånd advart om at brua var konstruert slik at den var svært utsatt for slitasje og korrosjon.
- Byggestart i mars i år: Slik blir den nye Morandi-brua