Til tross for størrelsen på oppdraget viste riksentreprenørene liten interesse. Veidekke var den eneste av dem som ga pris. Anbudet på 73,234 mill. holder til andreplass.
Nr. tre er Vassbakk & Stol fra Kopervik med 74,248 mill. E. Opedal & Sønner fra Lofthus i Hardanger er sjanseløs med et anbud på 93,129 mill.
Oppdraget består i å etablere ny fylkesveg 47 mellom Norheim like ved Karmsundbrua og Raglamyr som er det nordlige endepunktet for T-forbindelsen. Vegen er halvannen kilometer lang. Den blir utstyrt med midtrekkverk og får derfor en bredde på 12,5 meter. I tillegg kommer det en 4,5 meter bred gang/sykkelveg. Total planeringsbredde blir 23,5 meter.
Vegen skal være ferdig innen utgangen av april 2012. Først 10 år senere er alle de 25 delprosjektene i Haugalandspakken fullført. Pakken er kostnadsberegnet til 2,7 milliarder kroner.