Siden 2009 har det blitt boret og sprengt på Møllenberg og Leangen i Trondheim.
Selv om naboer og trafikanter sikkert er lei av både anleggstrafikk og omkjøringer, vil ikke dette være borte før i 2014.
Da vil nye E6 i Trondheim og Stjørdal stå ferdig.
Spennende løsninger
Prosjektet er spesielt av flere grunner.
På Møllenberg måtte Statens Vegvesen grave og sprenge i et område med svært mye kvikkleire. Den ustabile grunnen måtte stabiliseres med blant annet kalk, for å unngå at grunnvannet ble drenert.
Les mer: NCC vant kampen mot kvikkleiren
På samme sted har man også måttet flytte flere store bygårder av tre, som nå står lagret et annet sted på Buran.
I tillegg har man laget en rundkjøring i tre etasjer på Leangen for å få til en optimal trafikkavvikling.
– Som i mange andre storbyer, holder bilismen på å kvele sentrum i Trondheim. Dette vegprosjektet vil gjøre mye for å lede gjennomgangstrafikken rundt sentrum av Trondheim, og blir spesielt bra for Østbyen, forteller delprosjektleder Erik Østmo i Statens Vegvesen.
Les også:


Våget ikke tro på egen løsning
Tidenes veisatsing i Trondheim:<br/> Kan prosjektere til ingen nytte
Skuffet over laber E6-interesse