-Det er her man treffer de viktige kundene, forteller Stain Auen i BD Samferdsel, når vi møter ham på selskapets stand i Amsterdam.
-Ni av ti er interessert i en prat, og er potensielle kunder. Vi har møtt både nye og eksisterende kunder. Og mange normenn har vært innom, kan han fortelle.
Brødrene Dahl er mest kjent for sine store varehus med et utall av agenturer, også for veg, anlegg og samferdsel. Det spesielle med samferdselsavdelingen er et de etter å ha fått salgsrettighetene på Lattix-mastene i 2014, har tatt skrittet ut av Norge og nå har fått hele verden som sitt marked.
Lattix var første ute med å produsere ekstra ettergivende skiltmaster i aluminium, som ved kollisjonstester har dokumentert å ha store trafikksikkerhetsgevister sammenlignet med mange av stålmastene som er å finne på markedet.
Stian Auen forteller at det har vært en travel og givende uke under Intertraffic i Amsterdam, og mener at dette trolig er et av de viktigste arenaene for internasjonal nettverksbygging innfor trafikksikkerhetsprodukter.
-Hovedsakelig er det Lattix-mastene vi markedsfører her, men også en del av led-skiltsystemene våre vises fram. Løsningene vi har fått fram i samarbeid med produsenten Chainzone Technologies, har vist seg gode og holdbare, som blant annet har resultert i at vi nå har omtrent halvparten av det norske markedet for slike skilt.
-Men konkurransen er knallhard. Vi kan gjerne juble for det vi solgte i går, men det redder deg ikke i morgen, sier Stan Auen filosofisk etter en travel messeuke.