BMW-en blir utstyrt med en 5,4 liters V12-motor.
I bensinversjonen yter denne 220 kW (299 hk), mens hydrogenversjonen får en effekt på 150 kW (204 hk).
BMW karakteriserer både akselerasjon og toppfart som "akseptabel" . Toppfarten skal ligge på 220 km/h, mens 0-100 km/h går unna på 9,6 sekunder.
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nye PC-er visker ut forskjellene mellom fysiske og virtuelle møter
Ifølge VDI-Nachrichten sikter BMW-ingeniørene mot en virkningsgrad på 50 prosent. Mens virkningsgraden på en moderne bensinmotor såvidt har krøpet over 40 prosent, ligger hydrogenmotoren nå på 37 prosent.
Den nye BMW-en skal kunne veksle mellom hydrogen og bensin.
Ifølge BMW er dette uheldig fordi det ikke blir mulig å optimalisere motoren for hydrogendrift, men uunngåelig fordi hydrogen ikke er tilgjengelig i et godt nok utbygd nettverk.