BMW-en blir utstyrt med en 5,4 liters V12-motor.
I bensinversjonen yter denne 220 kW (299 hk), mens hydrogenversjonen får en effekt på 150 kW (204 hk).
BMW karakteriserer både akselerasjon og toppfart som "akseptabel" . Toppfarten skal ligge på 220 km/h, mens 0-100 km/h går unna på 9,6 sekunder.
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
J.S. Cock effektiviserte med M-files – nytt datterselskap skal hjelpe andre med det samme
Ifølge VDI-Nachrichten sikter BMW-ingeniørene mot en virkningsgrad på 50 prosent. Mens virkningsgraden på en moderne bensinmotor såvidt har krøpet over 40 prosent, ligger hydrogenmotoren nå på 37 prosent.
Den nye BMW-en skal kunne veksle mellom hydrogen og bensin.
Ifølge BMW er dette uheldig fordi det ikke blir mulig å optimalisere motoren for hydrogendrift, men uunngåelig fordi hydrogen ikke er tilgjengelig i et godt nok utbygd nettverk.