SRO-anbudet fra Siemens er på 21,3 millioner kroner. OneCo Teksal vil ha 25,994 mill. for denne jobben. Vegvesenet fikk også inn anbud fra Aventi Technology (26,566 mill.) og Otera (30,759 mill.)
Det laveste anbudet ligger nært Vegvesenets overslag.
Kampen om elektromontasjen er atskillig jevnere. Mindre enn 1,3 millioner skiller nr. en og nr. tre. Anbudet fra OneCo Teksal er på 23,933 mill., Otera vil ha 24,6 mill. for jobben, og Land Elektriske vil ha 25,190 mill. Infratek ligger høyt over de andre med et anbud på 38,002 mill.
De tre laveste prisene ligger noe lavere enn Vegvesenet hadde regnet med.
To tunneler inngår i prosjektet: Lørentunnelen og Økerntunnelen. Lørentunnelen er 1 215 meter lang. Det meste av den går i fjell. Den har to løp, hvert med tre felt. Økerntunnelen er en 320 meter lang betongtunnel med to løp, hvert med to felt.
Elektroentreprisen omfatter levering og montering elektroteknisk utstyr i de to tunnelene og dagsonene i tilknytning til dem. Oppdraget omfatter også kabling og tilkobling av ventilasjonsanlegget i tunnelene. Levering og montering av viftene ble satt ut på egen entreprise.
SRO-entreprisen omfatter levering, montering, testing og igangsettelse av komplett styring-, regulering og overvåkingsanlegg for prosjektet Ulven-Sinsen.
Begge oppdragene må være fullført innen 1. oktober 2013. Trafikken vil bli satt på våren eller sommeren året etter.