Ifølge en melding på Sjøfartsdirektoratets hjemmesider, er målet å ta i bruk nye kommunikasjonskanaler for å vise en mer visuell side av virksomheten.
Direktoratet lever opp til ambisjonene.
Video og bilder
Det meste av innholdet består av en rekke bilder, blant annet fra en fotokonkurranse samt tre videoer.
Det er også biler fra en kontroll av et fiskefartøy i Harstad 8. januar.
Kjente venner
Facebookprofilen ble opprettet allerede i november i fjor. Siden den tid har direktoratet fått 34 venner, hvorav en del ansatte.
Ifølge sier kommunikasjonsdirektør Eilif Fjon har Sjøfartsdirektoratet tatt skrittet ut i Facebook-verdenen fordi stadig flere voksne også tar i bruk denne kanalen.
Bak kulissene
Sjøfartsdirektoratet vil bruke Facebook til å vise litt mer uformelle sider av direktoratet, slik som videobiter fra aksjoner, arrangementer og korte uttalelser.
Ved å vise mer av direktoratets indre liv via bilder og notiser på Facebook, kan eventuelle jobbsøkere få et reelt inntrykk av arbeidsplassen.
– Jeg tror det kan være spesielt viktig å være tilgjengelig også på denne arenaen med tanke på rekruttering, men også i forhold til å få fram budskapet om sikkerhet til sjøs. Samtidig kan vi vise den mer uformelle siden av direktoratet, sier Fjon i en pressemelding.