PEABs anbud var knapt en halv million kroner lavere enn Skanskas. Forbeholdet som PEAB tok, ble prissatt til mer enn differansen mellom de to anbudene. Dermed ble Skanskas anbud det laveste.
Brua inngår i en ny forbindelsesveg mellom skytefeltene Mauken og Blåtind i Målselv kommune. Den skal krysse E 6 ca. tre mil øst for Bardufoss. Forsvarsbygg er byggherre.
Brua får en lengde på 99 meter, fordelt på et 39 meter langt midtspenn og to 30 meter lange sidespenn. Den store lengden skyldes at brua krysser et lite dalsøkk som går parallelt med E 6. For ikke å stenge dalen med en høy fylling, har Forsvaret valgt en lang bru. Bredden blir 9 meter. Høyden på overbygningen varierer fra 1,5 meter midt i hovedspennet til 2,85 meter over pilarene. 1 455 kbm betong vil gå med til brubyggingen.
De tyngste kjøretøyene som skal bruke brua, er lastebiler med semihenger med en Leopard stridsvogn på. En slikt kjøretøy veier ca. 100 tonn fullastet. Brua trenger likevel ikke å tåle mer enn en tilsvarende bru på en riksveg. Forsvarets lastebiler har så mange aksler at akseltrykket ikke overstiger det som tillates på det offentlige vegnettet.
Entreprisen omfatter bare brua. Vegene på hver side ble lyst ut separat. Målselv Maskin & Transport fikk begge kontraktene. Den ene omfatter 18 km veg mellom E 6 og Blåtind. Denne jobben er fullført. Arbeid er nå i gang med en 12 km lang veg mellom E 6 og Mauken. Den omfatter en tunnel med en lengde på ca. en kilometer. Den siste vegen blir ferdig neste høst. Det blir også brua over E 6.