Strindheimtunnelen inngår i prosjektet E 6 Trondheim-Stjørdal. Den får to løp, hvert med en lengde på ca. 2 640 meter. 2 170 meter skal sprenges i fjell. I hver ende blirr det betongtunneler. Prosjektet omfatter også mye arbeid i dagen på begge sider.
Skanskas jobb blir å drive hele fjelltunnelen bortsett fra 30 meter lengst vest som inngår i en annen entreprise. Hvert løp får profil T 9,5. Skanska skal også støpe en 140 meter lang betongtunnel for hvert av løpene i østre ende. Videre omfatter entreprisen driving av to rampetunneler i østre ende. Disse har T 7-profil og en samlet lendge på 840 meter. Før de kommer opp i dagen, går de sammen i et felles løp. I enden av dette løpet blir det en 90 meter lang meter lang betongtunnel som inngår i entreprisen. Skanska skal også utføre et omfattende arbeid i dagen på østsiden av tunnelen.
Vegvesenet regner med anleggstart i januar, men det er mulig at riggingen kommer i gang i desember. Hele jobben skal være gjort innen utgangen av 2013. Før den tiden blir det mange delfrister. Tunnelen åpnes for trafikk i april 2014, hvis alt går som det skal. Reinertsen Engineering har prosjektert den delen av tunnelen som inngår i Skanskas entreprisen. NGI har vært underkonsulent.
Skanskas anbud lå ikke bare mye lavere enn konkurrentenes, de lå også ca. 120 milioner kroner lavere enn Vegvesenets overslag. Før prosjektet ble vedtatt var det mye snakk om overskridelser og kuttliste. Prosjektleder Harald Johnsen sier at prosjektet holder seg innenfor rammen, og at det nå ikke er noe som tyder at det blir bruk for noen kuttliste.