Det er et arbeidsfellesskap mellom Bertelson & Garpestad og Hag Anlegg fra Arendal som holder andreplassen med et anbud på 344,9 mill. Tredjeplassen holdes også av at arbeidsfellesskap. Bak det står Kruse Smith og Risa, som vil ha 370,6 mill. for jobben. Fjerde og siste anbyder er Stangeland Maskin med et anbud på 378,8 mill.
Oppdraget går ut på å utvide to vegstrekninger, en på E39 og en på fylkesveg 325. Samlet lengde på de to strekningene er bare 2 100 meter, men byggeleder Per Ove Stokkeland er likevel fornøyd med prisene. - De er lavere enn ventet, sier han.
Grunnen til at Vegvesenet ventet en høy kilometerpris, er at jobben er komplisert. E39 skal få fire felt mellom Sandved og Hove, en strekning på 1 400 meter. Den 352 meter lange Kvelluren bru inngår i strekningen. Dagens bru skal bare ta nordgående trafikk i framtida. En ny bru for sørgående trafikk skal bygges ved siden av.
På Hove er det et to-planskryss mellom E39 og riksveg 13. Det må bygges om. Den oppgaven inngår i entreprisen.
Fylkesveg 325 er også kjent som Jærvegen. 700 meter av den skal utvides fra to til fire felt. Krysset mellom fylkesvegen og østvendte ramper til E39 skal gjøres om til rundkjøring.
Omfattende støyskjerming og oppgradering av det kommunale VA-anlegget langs fylkesveg 325 inngår i oppdraget.
Utvidelsen av de to vegene blir finansiert med penger fra Nord-Jærenpakken og bevilgninger over statsbudsjettet. Sommeren 2017 blir jobben fullført.