Andreplassen holdes av et arbeidsfellesskap mellom Lemminkäinen og de lokale firmaene Odd Einar Kne og Røstad Entreprenør. De vil ha 369,4 mill.
Den videre rekkefølgen er:
Implenia 380,5 mill.
Bertelsen & Garpestad 395,1 mill.
Aldesa Construcciones fra Spania 405,9 mill.
NCC 411,2 mill.
Veidekke 420,7 mill.
Prisene ligger lavere enn byggherreoverslaget. Prosjektleder Jo Bernt Brønstad i Statens vegvesen er godt fornøyd både med deltagelsen og prisnivået - som rimelig kan være.
Oppdraget omfatter anlegg av 5,4 km ny fylkesveg 17. Strømnestunnelen (1 km Holmviktunnelen (0,6 km) inngår i strekningen. Det gjør også to korte bruer og to T-kryss.
Hele prosjektet omfatter til sammen 14,6 km ny veg i kommunene Steinkjer og Verran. De totale omkostningene er beregnet til 1,6 milliarder kroner. I tillegg til fylkesveg 17 skal fylkesveg 720 legges om.
Ny fylkesveg 17 skal gå på sørsiden av pollen Hjellbotn. Den skal krysse Beitstadsundet på en 580 meter lang stålkassebru. Brubyggingen blir trolig sendt ut på anbud før sommerferien.
I september utlyses anlegg av 5,5 km ny fylkesveg 720, og rundt årsskiftet utlyses siste oppdrag, som gjelder anlegg av 2,5 km ny fylkesveg 17. Alt skal være ferdig på senhøsten 2019.