Captiva måler 4,64 meter i lengden, er 1,85 meter bred og 1,73 meter høy. Den har en akselavstand på 2,7 meter, og veier nesten to tonn.
Det gjør bilen større enn de mest solgte modellene i klassen, som Suzuki Grand Vitara.
De første bilene kommer sannsynligvis til Norge i oktober. Da blir de levert med en toliters 105 kW/150 HK common-rail dieselmotor med direkte innsprøytning og partikkelfilter.
Kun 4WD
Her hjemme blir bilen bare levert med firehjulstrekk. 4WD-systemet er i prinsipp likt som i tidligere, større Chevymodeller, som Tahoe og Suburban. Det kobler automatisk inn bakakselen via en elektronisk styrt elektromagnetisk kopling.
Captiva blir den første modellen i Chevrolets europeiske modellprogram med elektronisk stabilitetsprogram (ESP).
Det nye er at systemet samarbeider med ESP og ABS med antispinn, noe som skal øke sikkerheten.
ESP har innebygd ytterligere funksjoner som ABS med EBD, HBA (hydraulisk bremseassistanse), HDC (hill descent control) og ARP (aktiv velte-beskyttelse). Stort flere bokstaver har ikke produsenten plass til.
320 Nm moment
Dieselmotoren er en 16 ventils enhet som yter 105 kW/150 HK ved 4000 o/min. Den har et dreiemoment på 320 newtonmeter ved 2000 o/min, og er utviklet i samarbeid med GM Powertrain.
Gjennomsnittlig forbruk vil være 0,81 liter på mila med manuell girkasse, og 0,92 liter på mila med automatgir.
Prisen starter rundt 400.000 kroner, og stiger til 430.000 kroner for den beskrevne modellen.