Det er årsaken til at det nye utleieselskapet El-Cars tyr til italienske Micro-Vett når de nå skal kjøpe inn 200 elbiler til Oslo.
Les også: Snart kan du leie miljøvennlige elbiler
50 i måneden
– Vi har hatt en lang og god dialog med El-Cars og kan levere de bilene de trenger, sier Asbjørn Slørdahl i Go Green Holding som importerer Micro-Vett.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Han forteller at det er fire måneder ventetid på den første bolken med 50 biler.
– Leveringstiden løper fra vi får ordrebekreftelse fulgt av en garanti for oppgjør. Deretter kan vi levere 50 biler i måneden til ordren er gjennomført, sier Slørdahl.
El-Cars kritiseres
Etter at El-Cars tirsdag presenterte sitt utleiekonsept for mulige investorer, har både Statkraft og Bellona tatt avstand fra selskapet.
De mener El-Cars går for langt i å påberope seg avtaler og samarbeid.
Les også: Elbil-bløff i jakt på investorpenger
Les også: Misbruker Bellona
– Dette har ikke vi noe med. Det vesentlige for oss har vært å bekrefte at vi kan levere biler hvis og når bestillingen kommer, understreker Slørdahl.
Bygger om bensinbiler
Micro-Vett har vært i kontinuerlig drift med samme eiere i 20 år. Selskapet har spesialisert seg på å bygge om konvensjonelle biler, hovedsakelig Fiat, til elbiler.
De største kundene hittil har vært kommunale og statlige flåteoperatører i Italia.
– Dette er en solid virksomhet som har gode løsninger som virker, sier importøren.