Det melder blant andre bransjenettstedet bridgeweb.com.
Det er et arbeidsfellesskap mellom Salini Impregilo og Fincantieri Infrastructure, som gjennoppbygge brua som kollapset i august i år.
De to skal etablere et nytt selskap som skal hete Pergenova, og målet er at den nye brua skal stå ferdig 12 måneder etter byggestart.
Kostbart
Brua skal bestå av en 1,1 kilometer lang stålkonstruksjon, og 19 betongforsterkede pilarer. De fleste av disse skal plasseres med 50 meters mellomrom. Der brua krysser over elven og jernbanen, blir avstanden 100 meter.
Stålkonstruksjonen vil bli produsert lokalt i Italia.
Brua skal også utstyres med et kontroll- og inspeksjonssystem. Dette blir levert av Cetena, som jobber med forskning og rådgivning innen maritim sektor.
Kostnaden på prosjektet, er beregnet til 202 millioner euro, skriver den italienske nettavisen ilsole24ore.com.
Tidligere denne måneden meldte thelocal.it at rivingsarbeidet av den delvis sammenraste konstruksjonen også er i gang. Dette arbeidet ble startet 20. desember, etter å ha blitt forskjøvet flere ganger.
Genovas ordfører, Marco Bucci har kunngjort at byggingen av den nye brua starter i mars 2019.
Kjent arkitekt
Den nye brua er designet av den verdenskjente arkitekten Renzo Piano. Han er blant annet kjent for det berømte Centre national d'art et de culture Georges-Pompidou i Paris. Dette bygget tegnet han sammen med Richard Rogers.
Arkitekten slo tidligere i år fast at en ny bru måtte på plass kjapt, men at det må et helt nytt design til for å sikre lang levetid.
– En bru skal aldri falle. Den skal designes for å holde i 1000 år, sa han blant annet til magasinet dezeen.com.
Samtidig la han til at det hele er komplisert.
– Selvfølgelig er det komplisert. Jeg vet at alt er komplisert, spesielt i mitt land. Men det spiller ingen rolle. Du må gjøre det du må.
LES OGSÅ: Veiselskapet slår tilbake mot myndighetene etter brukollapsen i Italia
LES OGSÅ: Den verdenskjente arkitekten Renzo Piano skal tegne den nye Morandi-brua