Color Line utøvet sin opsjon på å bygge enda et skip ved Aker Finnyards – bygget på samme lest som suksesskipet Color Fantasy.
Color Magic blir også på 223,7 meter og 35 meter bred, mens lugarkapsiteten økes fra 966 til 1021. Begge skip kan ta 2750 passasjerer og 750 biler.
Opsjon
Color Fantasy er verdens største cruiseskip med bildekk. Color Line satt skipet inn på ruta Oslo-Kiel i desember i fjor. Skipet har trukket til seg store lass med nye reisende. Derfor velger rederiet å bestille enda et skip i Fantasy-klassen. Samtidig har rederiet sikret seg opsjon på et tredje fartøy.
Luksus
Color Magic koster 200 millioner kroner mer. Kontrakten er på totalt 2,7 milliarder kroner. Color Magic skal bygges dels ved Aker Yards’ finske verft i Rauma og dels ved Åbo-verftet.
Skipet blir spekket med underholdnings- og shoppingtilbud med blant annet sceneshow. Som på søsterskipet Color Fantasy, vil gjestene kunne slappe av i en egen SPA-avdeling eller nyte av et mangfoldig restauranttilbud. Alle lugarer på skipet vil holde høy standard og inneholder blant annet TV og minibar. Color Magic vil få enda flere lugarer i de høyeste kvalitetsklassene.
Flere tyskere
På Color Fantasy har ikke minst konferansetilbudet møtt svært stor interesse i markedet. Også Color Magic vil få et topp moderne konferansesenter med alle tekniske fasiliteter, med kapasitet til å arrangere store konferanser.
Per mai 2005 har Color Line mottatt 60 prosent flere tyske bestillinger på linjen Oslo-Kiel enn i samme periode i 2004. Dette utgjør en økning i antall tyske gjester på mer enn 130 000. Ifølge bookingtallene per mai 2005, vil Color Fantasy frakte mer enn en halv million gjester mellom Norge og Tyskland i sitt første driftsår.
Cruiseskipene Color Fantasy og Color Magic er bygget med tanke på det stadig voksende markedet for korte cruise. Oslo er et attraktivt cruisereisemål, og ifølge tall fra Oslo Cruise Network ser dette markedet ut til å vokse med 11 prosent i 2005.
Ved siden av det norske hjemmemarkedet, retter Color Fantasys og Color Magics tilbud seg særlig mot det store tyske markedet for ferie- og fritidsreiser.