I løpet av et par uker kommer Netflix med nye nettsider, den første redesignen på fire år.
Nå skal brukergrensesnittet føles mer som en app, skriver Wired.
Dagens oppstilte rader med filmtitler, i kjent videobutikk-stil, skal byttes ut med en mer brukervennlig side, hvor all surfingen skjer fra hovedsiden.
Les også: Slik finner du ut hva Google vet om deg
Alt på hovedsiden
Netflix har mer enn 60 millioner abonnenter, og de aller fleste av dem streamer innhold direkte. Brukerne går dermed direkte til nettsiden, og blir på siden så lenge de ser på film.
Dagens versjon er ikke tilrettelagt skikkelig for dette.
Den fungerer ved at du pløyer deg gjennom en rekke miniatyrbilder av filmtitler, og klikker på dem du vil vite mer om eller se på. Du blir da sendt til en egen side for hver tittel, og må finne veien tilbake til hovedsiden for å se på andre titler.
Den nye versjonen er lagt opp slik at du ikke forlater hovedsiden. Når du klikker på en tittel skal du få opp en meny, med bilder, et kort sammendrag og andre relevante menyfunksjoner.
– Den nåværende Netflix-siden føles som en rekke ulike nettsider. Du klikker på en ting, går til en annen siden og så må du klikke deg ut igjen. På den nye siden ønsker vi å vise all informasjonen på en linje, slik at den blir lik en applikasjon, som Gmail, sier Navin Prasad, Netflix's leder for produktdesign, til Wired.
Bruker du Spotify? Bruker du Spotify? Snart kommer store endringer
Mindre netthandel, mer kino
I tillegg vil den hvite bakgrunnen byttes ut med en svart bakgrunn, slik at siden får mindre preg av en netthandelside og mer preg av en kinosal.
Netflix kvitter seg også med den saktegående karusellen med filmtitler. På den nye siden klikker du på pilen, for å få fem nye miniatyrbilder fram.
Store bakgrunnsbilder er også nøye valgt ut, for å fange seerne inn. Netflix har brukt de siste par årene på å finne ut av hva slags bilder som fungerer best.
Les også: Popcorn Time gjør det enda enklere å se filmer gratis