Det er lite sannsynlig at noen andre vil kunne hevde seg. Veidekke vil ha 79 mill. for jobben, Skanska 82 mill. og Teknobygg Anlegg fra Trondheim vil ha 89,6 mill.
Oppdraget gjelder en omlegging av Dovrebanen. En 85 meter lang bru inngår i den nye banestrekningen. Barunnen for at Vegvesenet bygger jernbane er at E6 skal utvides mellom Storler og Jaktøyen sør for Trondheim. Brua på Klett som fører Dovrebanen over E6 nå er fort kort til å gi plass til den nye motorvegen.
Vanlig prosedyre i slike situasjoner er å legge jernbanen over på en midlertidig trasé, mens den gamle brua blir revet og en ny blir bygd. I dette tilfellet gjør man det på en annen måte: Dovrebanen blir flyttet over på en permanent trasé parallelt med det nåværende.
Det nye sporet blir ca. 700 meter langt. Etablering av sporet, legging av sviller og skinner, og bygging av kontaktledningsanlegg inngår i entreprisen.
Brua er prosjektert av Aas-Jakobsen. Den får fire spenn. Pilarene blir fundamentert på utstøpte stålrørspæler til fjell. Pelefundamenteringen utføres i en annen entreprise.
Entreprisen omfatter også anlegg av en 730 meter lang gang/sykkelveg litt nærmere Trondheim sentrum. Det blir en krevende jobb. Traséen går delvis gjennom kvikkleire.
Innen utgangen av neste år må jobben være gjort.