Andreplassen holdes av Traftec fra Grimstad, som vil ha 19,831 mill.
Konkurransen er ikke jevn. SET Elektro fra Tønsberg er nr. tre med 22,162 mill. Deretter følge Aktiv Veidrift fra Drammen (25,880 mill.), Eltel fra Oslo (27,831 mill.), Aventi fra Oslo (27,883 mill.) og Tom Staurbakk fra Bodø (34,550 mill.).
Det er Tranbykryset og Kjellstadkrysset og en påkjøringsrampe ved Brakerøya øst for Drammensbrua som skal få trafikkstyring. Her blir det permanente skilt, friteksttavler, kjørefeltsignaler, bommer, kamera og styreskap. Den som får kontrakten skal også grave 3,8 km grøfter, legge 10 km kabler og sette opp 1,45 km rekkverk.
Rasmussen & Strand har prosjektert utstyret for trafikkstyring. Behovet for dette forsterkes når Fosskolltunnelen på E18 oppgraderes senere i år for å tilfredsstille kravene i tunnelsikkerhetsforskriften. Den ligger mellom de to kryssene.
Fosskolltunnelen har tre løp, hvert med en lengde på 550 meter. Det siste av løpene ble fullført i 1972. Oppgraderingen blir omfattende. Alle installasjoener og alt hvelv i de tre løpene skal skiftes ut. Jobben blir lyst ut før sommerferien. Den omfatter både anleggsarbeid og elektroinstallasjoner.
Arbeidet i Fosskolltunnelen blir igangsatt til høsten. Da skal trafikkstyringen ved kryssene på hver side av tunnelen være på plass.