Pakken E-AMG inneholder en spesiell front med større luftinntak, bak sitter to digre eksosrør med forniklet tut – god plass til pariserloff.
Eksosanlegget er avstemt hos Walker og gir en ”rikere” lyd enn originalen.
Felgene er femekrede og sølvlakkerte 18 toms med 9 toms bredde, på dem sitter fete 245/40 R18-dekk foran og 265/35 R18 bak.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1338,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848265/hp_day2_ernesto_beach_robert_0342_shot_124%2520(1).jpg)
Hjulopphenget har stivere støtdempere, strammere fjærer og fartsfølsom servostyring.
Naturtro
Kikker du inn i bilen ser du forseter med bedre sidestøtte, kledd med naturtro kunstskinn fra Artico.
Rattet er en sportsversjon, skinnkledd med det samme. Pedalsettet er i børstet rustfritt stål (perforert), velurteppene på gulvet bærer bokstavene AMG.
Modeller med automatkasse har den nye 7G-TRONIC Sport version – syvtrinns; egentlig kunne vel bilen like gjerne hatt en trinnløst variabel kasse men det er mindre sporty, mener AMG.
I modus M kan du selv gire, med padler bak rattet a la Schumachers F1 Ferrari. Stort er det også at akselerasjoen fra null til hundre nå er redusert fra 6,9 til 6,7 sekunder i E350 og fra 5,3 til 5,1 i E500. Digre V-åttere drar farkosten.
For de sanne A-entusiaster
Litt trist kanskje at det er så lite her som kan komme den vanlige Mereceds-kunden til gode.
På den annen side er dette biler for de sanne Autobahn-entusiastene.
Men da er det jo dumt at begge kjørefelt der nede nå er fulle av trailere...