Firmaet som leder holder også til i Eidsvoll, et par mil fra anleggstedet. Andreplassen holdes av Romerike Maskin fra Skedsmo, som vil ha 19,43 mill. for jobben. John Galten fra Åmot er nr. tre med 19,527 mill.
JR Anlegg fra Oslo er nr. fire med 20,591 mill., fulgt av Huser Entreprenør fra Gjerdrum (20,928 mill.), Mesta (21,397 mill.) og Åge Haverstad fra Sør-Fron (22,974 mill.).
De øvrige anbyderne har gitt priser over 23 millioner kroner. Byggeleder Anders Aamodt i Regionøst er godt fornøyd både med priser og oppslutningen om konkurransen.
Strekningen som skal få gang/sykkelveg går mellom Vilberg og Finnbråtavegen like øst for Eidsvoll sentrum. Den er 1 600 meter lang. Ca. en kilometer er en fellesstrekning mellom fylkesveg 177 og 181. På resten av strekningen har Odalsvegen bare status som fylkesveg 181.
Gang/sykkelvegen skal ligge på nordsiden av kjørebanen på hele strekningen. Ca. 300 meter av fylkesvegen blir sideforskjøvet. På resten av strekningen skal kjørebanen ligge der den ligger i dag.
I forbindelse med etableringen av gang/sykkelvegen skal det legges 1 500 meter overvannsledninger, 640 meter drensledninger, 360 meter avløpsledninger og 110 meter vannledninger.
Øvre Romerike Prosjektering fra Jessheim har prosjektert gang/sykkelvegen. Innen 1. juni 2018 må jobben være gjort.