Aventi Installation leder med et anbud på 32,295 millioner kroner, tett fulgt av Land Elektriske (32,988 mill.) og Mesta (33,440 mill.). På fjerdeplass følger Scanmatic med 35 mill. fulgt av One Nordic Kraftmontasje, som har gitt anbud på en egen løsning. Anbudssummen er på 35,5 mill.
De siste fire anbyderne vil ha mer enn 40 millioner for jobben.
Geiteryggtunnelen er 3 281 meter lang. Den er en del av fylkesveg 50 i Buskerud på høyfjellsstrekningen Hol-Aurland. Tunnelen ble åpnet i 1974. Elektro- og SRO-utstyret er fra 1985 og 1991 og er nå modent for utskifting.
Tunnelen skal belyses med kjøretøystyrt LED-lys. Når det ikke er trafikk i tunnelen, er belysningen minimal. I motsetning til mange andre tunneler er Geiteryggtunnelen åpen for syklister. Når oppgraderingen er fullført, kan de kan aktivere lyset ved å trykke på en knapp i endene av tunnelen. Lyset blir da litt sterkere enn det som blir aktivert av en bil.
Multiconsult har prosjektert oppgraderingen av tunnelen. Arbeidet er delt i to entrepriser. Den første kontrakten gikk til Kruse Smith, som blir ferdig med sin del av arbeidet i nær framtid. Vegvesenets mål er at de nye installasjonene skal være sikkerhetsklarert før året er omme.
Vegvesenet begynte å planlegge oppgraderingen av Geiteryggtunnelen før EU vedtok sitt tunneldirektiv. Arbeidet i denne tunnelen inngår derfor ikke i TOG-prosjektet som ble igangsatt for å tilfredsstille EUs krav.