De som følger nærmest Mesta er:
Roxell fra Stavanger 33,21 mill.
ABOT fra Tønsberg 34,25 mill.
LOS Elektro fra Bømlo 35,11 mill.
ONE Nordic Kraftmontasje 35,70 mill.
De øvrige deltakerne i konkurransen har gitt priser over 40 millioner.
Prosjektleder Hans-Arne Haugland er fornøyd både med deltakelsen og prisnivået.
Bjarkøyforbindelsen består av den 3 250 meter lange Kvernsundtunnelen mellom Grytøy og Bjarkøy og bruer og fyllinger mellom Grytøy og Sandsøy.
I tunnelen skal det blant annet monteres 24 vifter, 40 km elkraftkabler, 4,5 km kabelstiger og andre bæresystemer, 600 lysarmaturer, 128 ledelys, 50 gjennomlyste skilt, 21 nødskap, 12 fordelere og alt utstyr for SRO.
Pumpene i den undersjøiske tunnelen er ikke med i dette oppdraget. Levering og montering av dem ble satt ut på egen entreprise.
Blant utstyr som skal monteres i dagen kan nevnes 90 lysarmaturer, 5 km elkraftkabler, 5 fordelere og SRO-anlegg med 3 km fiberkabel.
Elektroarbeidet blir påbegynt senest i begynnelsen av 2018. Innen utgangen av samme år skal Bjarkøyforbindelsen være fullført. Da kan fergesambandet mellom Grytøy, Bjarkøy og Sandsøy legges ned.