Strekningen går mellom Lauareid og Bakka i Etne kommune. Det meste av den framtidige E134 vil gå helt utenom nåværende veg. Vegomleggingen blir vanligvis omtalt som Stordalsprosjektet.
Oppdraget er en totalentreprise. Noe av arbeidet med byggeplanen er utført av ConStrada i Bergen. Det som gjenstår av planarbeid, skal tas av den som får kontrakten. I følge Vegvesenets beregninger vil den ha en verdi på mellom 300 og 400 millioner kroner.
To tunneler inngår i den nye vegen - en blir 1 190 meter lang og en blir 160 meter lang. Begge får T 10,5-profil. Det gir plass til et romlefelt mellom kjørefeltene. Entreprisen omfatter både drivingen av tunnelen og elektroarbeidet.
Vegen i dagen får en planeringsbredde på 10 meter. I oppdraget inngår også anlegg av sideveger, traktorveger og gang/sykkelveger. Disse har en samlet lengde på 2,5 km.
I veglinjen skal det bygges en 110 meter lang slakkarmert platebru med tre spenn. To nye underganger inngår i entreprisen, dessuten skal en undergang forlenges.
Vegvesenet tar sikte på anleggstart innen utgangen av oktober. To år senere skal vegen være klar til bruk.