Dalsfjordbrua er en 623 meter lang hengebru med et hovedspenn på 523 meter. Den skal ha 6 kabler med lenger på 750 meter og like mange med lengder på 737 meter. De lengste skal gå på nordsiden av brua. Forskjellen i lengde skyldes plasseringen av forankringene.
Kablene skal ha minimum bruddstyrke på 13 300 kilonewton. Anslått diameter er 115 mm, anslått totalvekt 688 tonn.
Brua skal også ha 84 hengestenger med minimum bruddstyrke 1 820 kilonewton. Lengden varierer fra 2,3 meter til 52 meter. Anslått diameter 45 mm, anslått totalvekt 31 tonn.
60 skråstag over Kåfjorden
Kåfjordbrua er en 300 meter lang skråstagbru med ett tårn. Hovedspennet er 149,5 meter langt. Til denne brua skal det leveres 60 skråstag med lengder fra 41 til 141 meter. 32 av dem skal ha minimum bruddstyrke på 12 000 kilonewton, de øvrige skal ha 6 300 kilonewton. Anslått diameter til de kraftigste er 110 mm, anslått totalvekt 230 tonn. For de øvrige er anslått diameter 80 mm og anslått totalvekt 69,5 tonn.
Bærekabler, hengestenger og skråstag er av typen lukket, spiralslått kabel. Alle skal leveres med hoder påstøpt. I følge Vegvesenets overslag vil den totale leveransen komme på 74 millioner kroner.
Ikke montasje
Oppdraget gjelder bare levering. Montasjen på Dalsfjordbrua blir utført av det nederlandske firmaet HSM. Kåfjordbrua bygges av det østerrikske firmaet Alpine Bau Gmbh, som også har stålmontasjen.
Dalsfjordbrua bygges i Sunnfjord. Den erstatter fergesambandet Dale-Eikenes på fylkesveg 609. Brua krysser kommunegrensen mellom Fjaler og Askvoll.
Kåfjordbrua bygges i Finnmark. Den krysser fjorden den er oppkalt etter, som ligger i Alta kommune. Brua inngår i ny E 6.