Aldri tidligere har interessen både blant studenter og utstillere vært større.
Bare i løpet av noen korte formiddagstimer onsdag, hadde over 350 studenter meldt seg inn i Tekna eller registrert seg som abonnenter på en ny e-posttjeneste - varsling om ledige sommerjobber. Dermed er de også med i trekningen av en Dell flatskjerm og en X-box.
Gjøre seg deilig
Over 70 bedrifter viser seg fram og gjør seg deilige for NTNU-studentene. Håpet er å kapre de beste kandidatene før konkurrenter snapper dem.
Det er studentorganisasjonen IAESTE som står bak arrangementet i samarbeid med blant andre Tekna, Statoil, Hydro, Schlumberger og Telenor.
Bortsett fra disse - som får stå på stand både i dag og torsdag, er det 65 bedrifter som presenterer seg og intervjuer kandidater både til faste jobber og til sommerjobber.
Trøkk
Langt flere bedrifter var interesserte i å komme til Trondheim og NTNU, men de måtte avvises på grunn av plassmangel. Dette er 17. gang Næringslivsdagene går av stabelen.
- Dette er veldig moro! Det er fullt trøkk, sier Teknas studentansvarlige i Trondheim, Ingvild Markussen Hansen.
Vinnervilje
Tekna og TU hadde også lokkende tilbud til de 70 bedriftene som stiller ut. Utstyrt med piler, kunne dere representanter sikte mot en dartblink. Traffer du 8, har du 8 ganger så stor mulighet for å vinne som en som bommer på brettet.
Dagens premie gikk til Gro Halnes fra Acergy (tidligere. Stolt Offshore). Halnes er nyutdannet ingeniør innen marinteknikk og har jobbet i bedriften siden august.
- Det var en svært verdig og glad vinner som fikk 8 av 10 mulige poeng, sier Svein Grande fra Teknisk Ukeblad. Den glade vinner fikk en iPod Nano.
Sommerjobbformidling
Teknisk Ukeblad og Tekna har innledet et samarbeid om formidling av sommerjobber til Teknas studentmedlemmer. Det er blitt svært godt mottatt blant studentene.
Sommerjobbene annonseres på nettsidene tu.no/sommerjobb. Studentmedlemmer i Tekna kan tegne abonnement på e-postvarsling av nye sommerjobber.