Mange mente toppsjefen for Unigraphics Solutions, John Mazzola, var vel optimistisk da han i mars 1997 påsto at det i ved utgangen av år 2000 ville være mer enn 500.000 lisenser på DAK-programmer som drives av Parasolid. I 1997 var det bare 77.000 slike lisenser ute i markedet. Men allerede i mai i år, ni måneder før planen, ble målet på 500.000 lisenser passert.
Parasolid er utviklet av Unigrapics Solutions i Cambridge i England og brukes av mange av verdens DAK/DAP-leverandører i deres 3D-systemer, spesielt innen systemer for mekanisk konstruksjon. Kjernen er spesielt en suksess innen mellomkraftig DAK og PC-basert DAP.
Linux-versjon
Spesielt mange setter stor pris på støtte for symmetrisk multiprosessering (SMP). Tester viser at ved å kjøre med to prosessorer reduseres tiden for å utføre spesielle avanserte modelleringer med 46 prosent. Systemet kan også behandle bruk av enda flere prosessorer for å øke ytelsen ytterligere. En Linux-versjon er også utviklet for å holde tritt med utviklingen i markedet.
John Mazzola som har sittet i sjefsstolen for Unigrapics Solutions (UGS) i 13 år, vil fra mars neste trekke seg tilbake og overlate roret til Tony Affuso. Dette opplyste Mazzola på en pressekonferanse i sommer.
Bra i Europa
Som dataselskap gjør UGS det meget bra for tiden. Salget går særlig bra i Europa for tiden. Her topper Tyskland salgslisten med en vekst på 50 prosent. – Ingen andre i denne bransjen kan vise til en tilsvarende vekst som den vi har hatt siden 1975. Vår suksess er basert på at vi har en teknologi kundene trenger, sier Mazzola. Spesielt legge hans selskap vekt på nye løsninger som fokuserer samarbeid, bruk av Internett og e-handel.
For å lage nye løsninger for e-handel inngikk Unigraphics Solutions og Deloitte Consulting tidligere i vår en strategisk allianse. De skal lage nye kostnadseffektive Internett-løsninger som letter samarbeidet mellom arbeidsteam og arbeidsprosesser.
– Vi har en rekke ulike integrerte løsninger som dekker alle aspekt for produktutvikling. Det gjør det mulig for produsenter å bringe innovative produkter ut på markedet på en effektiv måte, sier Affuso.