At biplan fra før første verdenskrig kan fly supersonisk, er utenkelig. Men 90 år etter at løytnant Dons gjennomførte Norges første flytur - som gikk fra Borre til Fredrikstad, lanserer den britiske professoren John F. Williams ved universitetet i Cambridge ideen om å bygge supersoniske dobbeltdekkere. Han tok ut patent på dette allerede på 1960-tallet, men har først nå tort å offentliggjøre sine ideer.
Williams var i sin tid med på å kartlegge trykkbølgene som følger Concorde. Han mener at med to vinger, så kan et overlydsfly bli tilnærmet lik støyfritt, i hvert fall i forhold til braket fra trykkbølgene. Hver av vingene vil generere hver sin trykkbølge. Ved å plassere vingene i en bestemt avstand til hverandre, kan de to trykkbølgene fase ut hverandre slik at de nulles ut.
Dette prinsippet brukes i dag ved støyreduksjoner inne i fly, hvor høyttalere sender ut støy i motfase med flyets egengenererte støy, slik at de blir nærmest lydløst i kabinen. Widerøes Dash 8 -700 har en slik løsning.
Med et støysvakt dobbeltdekket overlydsfly vil det være mulig å fly supersonisk over land. I første omgang håper Willams at en produsent av forretningsjetfly vil gripe ideen.