Tankskipet er leid inn på en femårskontrakt med Equinor, men ifølge pressekontakt Elin Isaksen i selskapet var det fremleid til et annet oljeselskap da ulykken skjedde, skriver Sysla.
Tankskipet fikk fortsette til Hull i Storbritannia etter ulykken etter først å ha foretatt noen nødreparasjoner etter pålegg fra Sjøfartsdirektoratet. Det måtte tømmes for all last før det fikk fortsette.
I England skal skipet inspiseres grundig før det repareres. Det er ikke sikkert at det er nødvendig å ta skipet opp i dokk.
Blant de første som ble avhørt etter ulykken, var losen som var om bord i Sola TS da ulykken skjedde.
Losdirektør Erik Freberg Blom har vært i kontakt med losen, og sier han var tilbake på jobb igjen allerede søndag og har det bra. Hans tanker går først og fremst til mannskapet om bord på fregatten.
- Vaiere har røket: KNM Helge Ingstad er i ferd med å synke