Svein-Erik Hole (41) er ansatt i nyopprettet stilling som nettsjef i Teknisk Ukeblad Media.
– Fortjener større publikum
Hole har tilbrakt de siste tre årene i Egmont Hjemmet Mortensen. De første to årene var han ansvarlig redaktør for klikk.no, deretter har han vært utviklingsredaktør. Tidligere har han blant annet jobbet som publisher for de redaksjonelle miljøene i Edda Media Digital.
– Teknisk Ukeblad og tu.no produserer enormt mye bra journalistikk som fortjener et større publikum. Dessuten viser de, blant annet gjennom Teknisk Ukeblad går inn i Mobili , stor vilje til å satse. Jeg gleder meg veldig til å jobbe med disse flinke og ambisiøse menneskene, sier Svein-Erik Hole.
Vil bevare kjerneverdiene
Han påpeker at det i dag er et stort sprik mellom 10.000 flere leser Teknisk Ukeblad og tu. no:
– For meg er det et hovedmål å tette dette gapet, ved å få både eksisterende lesere av papirmagasinet og nye lesere på tu.no, sier Hole.
Han mener potensialet for å øke lesertallene er stort:
– Forhåpentligvis klarer vi å utnytte noen av erfaringene mine fra klikk.no, som har fått nær 900.000 ukentlige lesere på tre år, samtidig som vi ivaretar TUs oppdrag og kjerneverdier. Jeg tror på en forsiktig og gradvis utvikling av tu.no, i tett dialog med lesere, ansatte og eiere, sier han.
Fornøyd direktør
Utgiver og administrerende direktør Jan M. Moberg sier at Teknisk Ukeblad Media skal opp og frem – også digitalt:
– Svein-Erik Hole er rett person til å hjelpe oss med å nå våre ambisiøse mål – både for tu.no, mobili.no og våre andre digitale posisjoner. Vi er svært fornøyde med å få Hole med på laget, sier han.
Hvordan mener du tu.no bør utvikles?
Skriv din mening i kommentarfeltet.