Digi.no er Norges ledende publikasjon rettet mot profesjonelle og ledere i IT-bransjen, med om lag 100.000 lesere ukentlig.
– Passer godt sammen
Det er også Norges eldste nettavis uten papiropphav, lansert i 1996.
– Dette kjøpet vil gi et løft til både Teknisk Ukeblad og Digi.no. TU.no og Digi.no passer godt sammen og vil gjensidig styrke hverandre, sier administrerende direktør og ansvarlig redaktør Jan M. Moberg i TU Media AS.
Digi har vært en del av Aller Media siden 2004, og ble en del av Dagblad-selskapet DB Medialab etter at Aller kjøpte Dagbladet i fjor.
– Det er ekstra spennende å overta det som er en ren digital virksomhet, og de vil styrke oss på IT, et område hvor vi må innrømme at vi ikke har vært ledende. Digi er en svært sterk merkevare innenfor sin nisje, og vi tror vi skal få økt kjennskapen ytterligere når vi får dem med på laget i TU Media, sier Moberg.
– Bedre for Digi at vi selger
Han peker på at Digi på mange måter har vært en "fremmed fugl" i Aller-systemet, som hovedsaklig har hatt fokus på konsument.
Terje Johansen, ansvarlig for nisjenettsteder i DB Medialab og frem til salget ansvarlig redaktør for Digi.no, er enig.
– Mens flere av våre nettsteder har nytt svært godt av samspillet med Dagbladet, ble det tydelig at Digi vil kunne utvikles bedre av andre enn av oss. Da er det bedre både for Digi.no og oss at vi selger, så vi kan konsentrere oss om å utvikle de nettstedene vi mener passer bedre inn i det nye Aller Media, sier han.