Det norske selskapet mBricks, som leverer teknologi for å bygge mobilapplikasjoner og -tjenester, er med på listen "AO Global 250", som plukker ut de selskapene som er flinkest til å skape nye markeder i teknologisektoren.
- Vinnerne av AO Global 250 har skilt seg ut i nøkkelområder på de globale teknologimarkedene. Vi gratulerer dem med suksessen i å introdusere nye verktøy, tjenester og plattformer som driver den neste fasen av innovasjon fremover, sier direktør Tony Perkins i AlwaysOn.
- Anerkjennelse
mBricks ble valgt ut som et av 47 selskaper i kategorien "Mobile", av en jury som besto av AlwaysOns redaktører og industrieksperter fra hele verden, basert på de følgende fem kriteriene: Innovasjon, markedspotensial, kommersialisering, aksjeverdi og mediaoppmerksomhet.
- Dette er en sterk anerkjennelse av vår business-idé, nemlig å muliggjøre et skifte til mobilitet for selskaper med sterke markedsposisjoner i PC-verdenen, sier direktør Svein Therkelsen i mBricks i en pressemelding.
- Å være på AO Global 250-listen viser at ledende industrieksperter deler vår visjon.
Også Think
På listen finner vi også selskaper som Facebook, Twitter, Flixter, Joost og den norske elbilprodusenten Think.
Selskapene hedres på AlwaysOn & STVP Summit på Stanford University i USA i disse dager.
En to og en halv dag lang konferanse skal sette fokus på de økonomiske, politiske og kommersielle trendene som påvirker teknologiindustrien.